Blog (German only)
  

  • Zeitmanagement meint nicht Selbstoptimierung

    Zeitmanagement klingt oft erstmal nach Selbstoptimierung, viel Arbeit und Anstrengung – dabei soll es genau das Gegenteil erreichen: Stress und Druck nehmen, mehr Zeit für Freude und Genuss schaffen. Denn eines ist beim Zeitmanagement gesetzt – selbst wenn sich die Welt gefühlt schneller dreht, Aufgaben zunehmen und komplexer werden – die Zeit, die uns zur […]

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  • Brainstorming – Impulse für eine erfolgreiche Ideenentwicklung im Team

    Wenn das Wort „Brainstorming“ in einem Meeting fällt, rollen die einen mit den Augen, die anderen verschränken ihre Arme und lehnen sich zurück – so richtig Energie kommt bei diesem Wort nicht mehr auf. Verständlich, denn oft führt Brainstorming nicht zu einem Berg an kreativen Ideen, sondern zu endlosen Diskussionen, die ins nichts laufen. In […]

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  • Abschied mit großem Dank

    Britta Dube hat sich Ende Mai nach über 15 Jahren aus dem denkmodell-Team verabschiedet. Nach längerer Elternzeit hat sie sich dazu entschlossen, eine neue, spannende Stelle als Organisationsentwicklerin anzutreten, die es ihr ermöglicht, näher an ihrem Familienstandort Lübeck tätig zu sein. Wir danken Britta für eine lange und bereichernde Zusammenarbeit!

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  • denkmodell Teamtage 2018

    denkmodell ist gewachsen. Langerwartet standen nun die ersten Teamtage in vergrößerter Runde an: Mit 22 Mitarbeitenden ging es für drei Tage raus nach Brandenburg in die Begegnungsstätte Schloss Gollwitz.

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  • Streit kann viele Gründe haben – Wie aus Mediation unversehens Organisationsberatung wird

    Konflikte gehören zum Leben dazu? Ja, genau… und manchmal braucht es im Berufsleben jemanden der mit allparteiischem Blick den Konflikt betrachtet und mit den Betroffenen bearbeitet. Oft kommen Konflikte in unserem Beratungsalltag eher „spontan“ ans Licht, z.B. während einer Klausurtagung oder einer Moderation. Je nach Konflikt braucht es dann eine entsprechende Intervention.

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Next courses
  

  • 20.03.-08.05.2018

    Change Management (online course)

    This interactive online seminar shows you the strategies and methods for actively and professionally implementing and guiding change processes in organisations. It is geared to leaders, project managers, personnel developers, trainers and further-education instructors, as well as internal and external consultants.

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    Appointments upon request

    Moderation & Facilitation | Advanced

    Those who facilitate regularly know the challenges of constructive facilitation. For two days, you can consolidate your personal style, expand your methodological repertoire, and practice new types of facilitation in a small group. Our two-day advanced training course “Moderation Facilitation” builds on the „Moderation & Facilitation“ training course and goes further into depth.

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  • Appointments upon request

    Visualisation

    A successful workshop moderation greatly depends on good visualisation. Clear and appealing visualisations on flipcharts and pinboards can motivate the participants and focus their attention. In addition, it can help you, as the presenter, to structure the sequence of the workshop and outline the results convincingly.

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    Appointments upon request

    Design Thinking in Consulting and Facilitation

    Innovations are currently causing rapid changes – in our working environment as much as in our everyday lives. Therefore, it is all the more important for an organisation or a freelancer to keep up the pace, to promote creative, valuable improvements and offer new services or products. Design Thinking is a method to solve complex problems in a team, and to develop user-oriented, meaningful innovations.

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  • Appointments upon request

    Virtual Teamwork (inhouse-training)

    Virtual teams work jointly at different places around the world. The team members – often with different cultural backgrounds – meet rarely in person; sometimes they only know each other from their computer screens. Even the team leader has often only little face-to-face contact with his or her team members.

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    Appointments upon request

    Communication Skills

    Successful communication is the key to successful working relationships, whether in leadership, collaboration or negotiation. Those who can appreciate their counterparts, and have genuine discussions and debates with them, have often cleared the greatest hurdle already.

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