Blog (German only)
  

  • Fit für die Zukunft – Verbandsentwicklung des Jugendrotkreuzes Niedersachsen

    Seit Anfang 2018 begleitet denkmodell die Verbandsentwicklung des Jugendrotkreuzes Niedersachsen. Der Prozess ist auf zwei Jahre angelegt und startete im April 2018 mit der Auftakt-Veranstaltung #Ehrensache. Mit größtmöglicher Beteiligung über alle Altersklassen wurde in drei thematischen Workshops am Leitbild und Selbstverständnis, an neuen Angeboten und Zielgruppen gearbeitet.

    read more
  • Methodenimpulse für Reflexion & Planung – täglich, jährlich & in der Beratung

    Zu Jahresende oder Jahresanfang finden viele Menschen oft ein wenig Ruhe und Zeit für eine Reflexion – Was war? Was ist? Was kann?. Auch bei denkmodell gehört Reflexion in den „typischen“ Beratungsalltag. Der „Gestalt-Ansatz“, mit dem wir arbeiten, empfielt, jeden Prozess abzuschließen – beispielsweise mit einer Reflexion. Wir glauben, dass es diesen „Abschluss“ braucht, um […]

    read more
  • 30 Jahre denkmodell: Wir feiern runden Geburtstag und starten eine Videoreihe

    In diesem Jahr wird denkmodell 30 Jahre alt! Wir schauen zurück und nach vorn – unter dem Motto „grown up, and still changing“. Denn trotz – oder gerade wegen unserer vielen Jahre Erfahrungen haben wir nie verlernt uns zu verändern. In den letzten Jahren machten wir uns bereits mit ersten Schritten auf die Reise Richtung […]

    read more
  • Energiemanagement und der achtsame Umgang mit unseren persönlichen Ressourcen

    Dem Begriff Zeitmanagement wird zu recht häufig entgegengesetzt, dass wir Zeit nicht managen können. Die Zeit, die jedem/r von uns täglich, wöchentlich und jährlich zur Verfügung steht, ist exakt dieselbe und von uns nicht beeinflussbar. Anders ist es mit unserer Energie – auch diese hat Grenzen, aber wir können sie eher steuern und somit die […]

    read more
  • Verständlich und persönlich schreiben – ein Erfolgsfaktor

    Komplizierte, gestelzte Formulierungen erzeugen Distanz. Das mag im Einzelfall erwünscht sein. Doch vorrangig geht es in der beruflichen Kommunikation um Verständlichkeit und eine freundliche Haltung. Deshalb sollten Sie Ihre Schriftsprache entstauben.

    read more

Next courses
  

  • Coming soon

    Change Management (online course)

    This interactive online seminar shows you the strategies and methods for actively and professionally implementing and guiding change processes in organisations. It is geared to leaders, project managers, personnel developers, trainers and further-education instructors, as well as internal and external consultants.

    more on this course

    06.-07.06.2019

    Moderation & Facilitation Basic

    A lively exchange of ideas can be a wonderful thing but can also get out hand – everyone talking at once in one moment, periods of uneasy silence in the next. This is where facilitators come in. The literal meaning of facilitation illustrates the core idea of what facilitators do: they “enable” dialogue and “ease” group discussion. This is what our professionals do.

    more on this course
  • 12.-13.09.2019

    Verhandeln nach HARVARD (englisch)

    We’re in constant negotiations: reconciling project planning, discussing raises, bargaining over contracts, laying the groundwork for collaboration. In order to get productive results and build solid cooperation, we have to balance competing interests and overcome entrenched positions. If we’re successful, we end up with not only short-term gains but also long-lasting, trusting relationships.

    more on this course

    Appointments upon request

    Moderation & Facilitation Advanced

    Those who facilitate regularly know the challenges of constructive facilitation. For two days, you can consolidate your personal style, expand your methodological repertoire, and practice new types of facilitation in a small group. Our two-day advanced training course “Moderation Facilitation” builds on the „Moderation & Facilitation“ training course and goes further into depth.

    more on this course
  • Appointments upon request

    Visualisation

    A successful workshop moderation greatly depends on good visualisation. Clear and appealing visualisations on flipcharts and pinboards can motivate the participants and focus their attention. In addition, it can help you, as the presenter, to structure the sequence of the workshop and outline the results convincingly.

    more on this course

    Appointments upon request

    Design Thinking in Consulting and Facilitation

    Innovations are currently causing rapid changes – in our working environment as much as in our everyday lives. Therefore, it is all the more important for an organisation or a freelancer to keep up the pace, to promote creative, valuable improvements and offer new services or products. Design Thinking is a method to solve complex problems in a team, and to develop user-oriented, meaningful innovations.

    more on this course