Blog (German only)
  

  • Organisations-Check-Up: Was Ihnen der Außenblick bringt

    In einem früheren Blogbeitrag haben wir schon einmal über das Was und Warum eines Organisations-Check-Up (bzw. Organisationsanalyse) berichtet. Heute nutzen wir die Gelegenheit auf ein kostenloses Schnupperangebot für Berliner Organisationen hinzuweisen. Innerhalb unserer berufsbegleitenden Ausbildung „Beratung & Organisationsentwicklung“ bieten wir kostenfreie Check-Ups für bis zu neun Organisationen, Vereine oder Abteilungen in Berlin an.

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  • Training “Virtuelle Teamarbeit” – standortunabhängiges Arbeiten lernen

    Ob ich aus Helsinki mit Kollegen in Buenos Aires arbeite oder ob vom heimischen Küchentisch statt aus dem Großraumbüro – die Digitalisierung macht möglich, was die zunehmende Internationalisierung aber auch der Wunsch von Mitarbeitenden nach mehr Flexibilität einfordern: Das Arbeiten in virtuellen Teams.

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  • denkmodell auf Augenhöhe. Auf zum AUGENHÖHEcamp!

    Am 28. September 2017 findet in Berlin das zweite branchenübergreifende AUGENHÖHEcamp statt. Wir nehmen teil und unterstützen das camp, da wir finden: Eine Plattform, in der sich Unternehmer/innen, Führungskräfte und Personaler/innen dazu austauschen, wie die „neue Arbeitswelt“ ganz praktisch aussehen kann, ist wichtig. Als Teilnehmende des camps verstehen wir uns selbst als Impulsgeber und Fragensteller […]

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  • „Social Labs“-Beitrag in der Werkzeugkiste der Zeitschrift für Organisationsentwicklung

    Unsere zwei Berater/innen Désirée Bösemüller und David Koschel haben in der Werkzeugkiste der Zeitschrift für Organisationsentwicklung (ZOE) einen Beitrag zum Thema „Social Labs“ veröffentlicht. Lesen Sie doch mal rein:

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  • Ausbildung „Beratung und Organisationsentwicklung“ früher und heute

    „The times, they are a changin!” Bob Dylan 1964 Die denkmodell Ausbildung „Beratung und Organisationsentwicklung“ läuft seit inzwischen im 8. Jahrgang – und die Vorgespräche mit den Interessent/innen für die  9. Ausbildung (Beginn März 2018) sind bereits im vollem Gange.

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Next courses
  

  • 24.04.-12.06.2017

    Change Management (online course)

    This interactive online seminar shows you the strategies and methods for actively and professionally implementing and guiding change processes in organisations. It is geared to leaders, project managers, personnel developers, trainers and further-education instructors, as well as internal and external consultants.

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    29.-30.06.2017

    Communication Skills

    Successful communication is the key to successful working relationships, whether in leadership, collaboration or negotiation. Those who can appreciate their counterparts, and have genuine discussions and debates with them, have often cleared the greatest hurdle already.

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  • Appointments upon request

    Moderation & Facilitation | Advanced

    Those who facilitate regularly know the challenges of constructive facilitation. For two days, you can consolidate your personal style, expand your methodological repertoire, and practice new types of facilitation in a small group. Our two-day advanced training course “Moderation Facilitation” builds on the „Moderation & Facilitation“ training course and goes further into depth.

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    Appointments upon request

    Visualisation

    A successful workshop moderation greatly depends on good visualisation. Clear and appealing visualisations on flipcharts and pinboards can motivate the participants and focus their attention. In addition, it can help you, as the presenter, to structure the sequence of the workshop and outline the results convincingly.

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  • Appointments upon request

    Design Thinking in Consulting and Facilitation

    Innovations are currently causing rapid changes – in our working environment as much as in our everyday lives. Therefore, it is all the more important for an organisation or a freelancer to keep up the pace, to promote creative, valuable improvements and offer new services or products. Design Thinking is a method to solve complex problems in a team, and to develop user-oriented, meaningful innovations.

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    Appointments upon request

    Virtual Teamwork (inhouse-training)

    Virtual teams work jointly at different places around the world. The team members – often with different cultural backgrounds – meet rarely in person; sometimes they only know each other from their computer screens. Even the team leader has often only little face-to-face contact with his or her team members.

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