Blog (German only)
  

  • Der Faktor Zeit in der Beratung

    Aus Sicht des Beratenden ist der Faktor Zeit Freund und Feind zugleich: Zum einen liegt der Zusammenarbeit mit dem Kunden ein Vertrag zugrunde, in dem Zeitaufwand und -planung klar benannt sind. Damit sind Anfang, Ende und Umfang der Beratertätigkeit scheinbar klar definiert. Andererseits ist besonders im Change Management jede Beratung Teil eben jenes Wandels, den […]

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  • Fehlerkultur: Die Angst vor dem Scheitern.

    Kalte, schwitzige Hände, ein Schweigen, der gesenkte oder eingezogene Kopf – physische Anzeichen dafür, dass wir einen Fehler gemacht haben und nun unter Stress stehen, weil wir dies nun der Chefin, dem Kunden oder im Kollegenkreis offenbaren müssen. Wir wissen es alle: Wir sind menschlich, Fehler passieren und dennoch –  die Angst davor lähmt uns […]

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  • Frohe Ostern 2017

    Wir wünschen Ihnen ein erholsames, inspirierendes und schönes Osterfest!

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  • Sind wir nicht alle ein bisschen agil?

    Immer häufiger erreichen uns Anfragen zur Einführung agiler Methoden in Organisationen und Abteilungen. In unsere letzten Blogbeiträgen von Dirk Jung und Anna Schulte haben wir uns dazu aus dem Blickwinkel eines Organisationsentwicklers geäußert. Wie aber sieht das im Einzelnen ganz praktisch aus? Mit einigen netten Anekdoten aus dem agilen Arbeitsalltag gewähren wir in diesem Blogbeitrag […]

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  • Ensemble 2017

    Am letzten Tag im März fand in unseren Räumen das vierte Treffen des denkmodell-Ensembles statt. Im Kreis von rund 30 Berater/innen und Trainer/innen hatten wir Gelegenheit, uns über aktuelle Trends und Themen in Beratung und Organisationsentwicklung auszutauschen.

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Next courses
  

  • 24.04.-12.06.2017

    Change Management (online course)

    This interactive online seminar shows you the strategies and methods for actively and professionally implementing and guiding change processes in organisations. It is geared to leaders, project managers, personnel developers, trainers and further-education instructors, as well as internal and external consultants.

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    29.-30.06.2017

    Communication Skills

    Successful communication is the key to successful working relationships, whether in leadership, collaboration or negotiation. Those who can appreciate their counterparts, and have genuine discussions and debates with them, have often cleared the greatest hurdle already.

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  • Appointments upon request

    Moderation & Facilitation | Advanced

    Those who facilitate regularly know the challenges of constructive facilitation. For two days, you can consolidate your personal style, expand your methodological repertoire, and practice new types of facilitation in a small group. Our two-day advanced training course “Moderation Facilitation” builds on the „Moderation & Facilitation“ training course and goes further into depth.

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    Appointments upon request

    Visualisation

    A successful workshop moderation greatly depends on good visualisation. Clear and appealing visualisations on flipcharts and pinboards can motivate the participants and focus their attention. In addition, it can help you, as the presenter, to structure the sequence of the workshop and outline the results convincingly.

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  • Appointments upon request

    Design Thinking in Consulting and Facilitation

    Innovations are currently causing rapid changes – in our working environment as much as in our everyday lives. Therefore, it is all the more important for an organisation or a freelancer to keep up the pace, to promote creative, valuable improvements and offer new services or products. Design Thinking is a method to solve complex problems in a team, and to develop user-oriented, meaningful innovations.

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    Appointments upon request

    Conflict Management (online course)

    This interactive online course shows you how to deal with conflicts at both the team and organisational levels, as well as how to apply these skills in broader society. You will become familiar with methods for analysing and dealing with conflict. Case studies allow you to apply what you learn in the course. Through reflection exercises, group work and instructor feedback you will get suggestions for how to transfer what you’ve learnt to your professional setting.

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